Пункт прызначэння Беларусь - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ciao4now - WaarBenJij.nu Пункт прызначэння Беларусь - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ciao4now - WaarBenJij.nu

Пункт прызначэння Беларусь

Door: Wessel

Blijf op de hoogte en volg ciao4now

01 September 2017 | Nederland, Amsterdam

De wekker gaat om 7:30. Ik probeer linksom en rechtsom nog mijn laatste spullen in te pakken en samen met Sabrina rijden we naar Schiphol. Bij de vertrekhal houden we elkaar nog eventjes stevig vast, toch een beetje gek dit.

Dit keer lever ik maar 1 gele banaan in bij de bagageband in plaats van twee... Yes, het gaat nu toch echt gebeuren. De komende 3 weken ga ik alleen op reis. Via Wit Rusland naar Rusland, waar de treinreis start met als eindbestemming Beijing.

De Trans Mongolië Express is een trip welke ik al een behoorlijke tijd wil doen maar op de een of andere manier nog steeds niet had gedaan. Toen er een mooie aanbieding voorbij kwam op Groupon was het ineens snel geregeld. Althans, de treintickets waren geregeld, andere zaken als visums regelen en nou precies uitstippelen wat ik ga doen, laat ik nog "effe" liggen.

Een flinke tijd gaat voorbij en ondertussen regel ik beetje bij beetje een aantal zaken. Wanneer ik samen met Sabrina op reis ga bemoei ik me hier eerlijk gezegd niet zo mee... Nu zal ik het toch echt zelf op moeten pakken. Na de vakantie in Italië begint de tijd toch echt wel te dringen en regel ik de visums. Net op tijd want afgelopen dinsdag kon ik mijn laatste visum ophalen in Den Haag. Ik hoor je denken; kantje boord. Dat klopt... maar hé; het is voor elkaar :) Gister ochtend het bekende reisschema compleet ingevuld en de laatste overnachtingen geregeld voor Mongolië. Ready, set, go!

Over 15 minuten stap ik in het vliegtuig waar de reis echt begint. Tot en met zondag ochtend zal ik in Minsk (Wit Rusland) zijn om daar de stad te bekijken. Daarna met het vliegtuig door naar Moskou waar ik twee dagen zal verblijven. Vanuit Moskou is het een treinreis van 4 dagen, om uiteindelijk in Irkutsk uit te komen. De reden om daar te stoppen is niet Irkutsk zelf maar het Baikal meer wat er een aantal kilometer vandaan ligt. Na een kort verblijf aan dit meer gaat de rit door naar Ulaanbaatar (Mongolië).
Daar reis ik door naar het Terelj National Park, zeg maar gerust the middle of nowhere. Na 2 dagen rust gaat de reis door naar China. Eerst Datong (een voorstad van Beijing) en daarna naar Beijing waar de treinreis eindigt. Op de terugweg via Oekraïne (met een dagtrip naar Tsjernobyl) om uiteindelijk op 23 september (wanneer we 's avonds Sabrina haar verjaardag vieren) weer terug te komen in Nederland.

Zoals je ziet, genoeg te doen en leuke dingen in het vooruitzicht. Ik ga mijn best doen jullie af en toe te voorzien van een update hier. Dit zal uiteraard ook een beetje afhankelijk zijn van beschikbaarheid van internet en inzet van mijn kant... heb tenslotte wel gewoon vakantie :)

Tot snel!

  • 01 September 2017 - 11:39

    Elise:

    Wat een vette trip! Stoer dat je dit avontuur gewoon aangaat. Heel erg veel plezier en geniet van alle nieuwe indrukken en mooie dingen die je gaat zien en meemaken!
    Liefs en groetjes, ook van Niels

  • 01 September 2017 - 11:45

    Sabrina:

    Trots dat je je dromen waarmaakt! Nogmaals, ga er van genieten en heel veel plezier! XXX

    Ps: volhouden dat schrijven, kan je dat op onze volgende trip ook op je nemen, hihi

  • 01 September 2017 - 12:22

    Gezina De Koning:

    Hoi Wes,

    Net nog even vlug gesproken voor dat je ging boarden. Ondertussen zit je ws al in de lucht.
    Het is weer een heel avontuur, maar zal ongetwijfeld weer mooi worden.
    We weten dat je je best alleen zult redden, heb het vorig jaar in Peru, Chili, en Bolivia zelf met jullie ervaren.....internet is je "medereiziger", daar is alles mee te regelen.
    Maar nu ga je alleen, en dan is het toch wel iets anders. Maar het gaat goedkomen, weten we zeker.
    Nogmaals heel veel plezier, hou ons op de hoogte en geniet weer van deze reis!!!
    Doei, love you
    papa en mama.

  • 01 September 2017 - 14:13

    Dorine:

    Heel veel plezier de komende drie weken !
    Geniet vooral van de rust zonder de bemoeienissen van familie , schoonfamilie en Sabrina !!
    Maak veel foto's zodat wij straks ook een idee hebben van jouw afzien in de trein en oorden in Verweggistan !
    Maak er in ieder geval een onvergetelijke reis van en wij hopen dat je onderweg het kussensloop nog eens goed zal bekijken

  • 02 September 2017 - 22:43

    Yvonne En Gerard:

    Пункт прызначэння Беларусь

    Krijgen wij bovenstaande tekst in onze mail van ene ciao4now. Dus...... alle alarmbellen gaan hier rinkelen. Wij worden gehackt en dus een virus op onze tablets. Gelijk maar alles gewist en vernietigd. Pfff wij blij dat alles nog werkt op onze tablets. 2 dagen later weer zo'n "foute" mail. Voor alle zekerheid nog maar eens goed kijken. Zien we de naam Sabrina staan....... gaan weer alle alarmbellen rinkelen, want Wessel ging toch weer zo'n mooie reis maken en dit keer in z'n uppie. Ja hoor, alle angst was dus voor niets. Geen virus en we zijn niet gehackt, maar een reisverhaal van Wessel. Leuk dat jullie ons deelgenoot maken.
    Wessel.... mooie reis gewenst en Sabrina geniet van "de rust"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ciao4now

Actief sinds 20 Okt. 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10261

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 23 September 2017

Trans Mongolië Express

21 Oktober 2016 - 14 November 2016

Peru, Bolivia en Chili

Landen bezocht: